online[s]








:: Patingg Here ::




D'Owner!

Sentuh Gambar di Bawah



Entries About Linkies Stuff

Annyeonghaseyo. Welcome to my wonderland. My name is Fatin. I'm fifteen . I am fighting for my PT3 exam . Wish me luck .



My Wishlist!

5A UPSR
10A PT3
Iphone 6s plus
Lepaks here!


Lets Stalk!



VVIP!


6 Amalan Untuk Pahala Berterusan Walaupun Selepas Mati

.Assalammualaikum evelibadeh ^^
Hope anda semua sihat melakukan aktiviti yang ingin dilakukannnn
AHAHAHHA XD
Okey,,
Harini Fatin nak bagi tips nii. . .
Haaa...
iaitu ,,,,

A m a l a n  
U n t u k  P a h a l a  B e r t e r u s a n   
W a l a u p u n   
S e l e p a s   M a t i


Firstly ,

Beri naskhah Al - Quran kepada sesiapa sahaja . Setiap kali dia baca , kita akan dapat pahala . Menarik bukan ?? Fatin nak cerita ni ,, Kawan pengetua sekolah Fatin (jutawan) ,, dermakan setiap pelajar senaskhah al-Quran.. Cantik.. warna - warni.. Dia cakap duit takda apa apa gune pon kalau banyak ^^ Better kita sedekah kan kat orang yang tidak berkemampuan ^^. Dapat jugak pahala.



Secondd , 
Derma wheelchair a.k.a kerusi roda . Setiap kali orang sakit pakai kita dapat pahala :)



Thirdly , 
 


Waaa !!!!
Cantiknya ~~~~~

Terlibat dalam pembinan masjid . Walapun sekadar menderma ^_^ Setiap kali orang solat dalam masjid , tiap tu lah kita dapat pahala .



Fourthly


Letak watercooler kat tempat awam . Orang yang minum , kita dapat pahala  



Fifth


Tanam pokok . Kita akan dapat pahala jika orang atau haiwan duduk berlindung di bawahnya atau makan hasilnya.



And the lastly ,,,

Ni yang paling simpe sekali . Share benda ni kat orang lain . Jika diorang buat mana - mana benda kat atas nie , In Sha Allah kita akan dapat pahala berterusan daripada Allah . 



Sebenarnya , banyak lagi benda - benda yang boleh kita buat untuk dapat pahala berterusan nie sampai la kita mati .Fikir -fikirkanlah ye . Macam - macam boleh buat . Selaamat beramal . 

Bye!!



Post a Comment



<$I18NNumComments$>:

<$CommentPager$>
<$I18NCommentAuthorSaid$>

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDateTime$> <$BlogCommentDeleteIcon$>
<$CommentPager$>

<$BlogItemCreate$>